Le Conseil médical du Canada

Rapports de recherche

Rapports de recherche

Les chercheurs du Conseil médical du Canada publient régulièrement des rapports techniques, collaborent avec des chercheurs externes à des rapports techniques ou financent de la recherche dans des domaines précis. Voici la liste des rapports techniques obtenus grâce à ces types d’études.

Breithaupt, K. (2011). « Medical Licensure Testing: White Paper for the Assessment Review Task Force of the Medical Council of Canada ». (en anglais seulement)

Breithaupt, K. et D.R. Hare (2011). « Test Assembly and Delivery Models for a National Examination of Medical Knowledge: Optimal Form Quality and Item Usage from a Modular Design ». (en anglais seulement)

De Champlain, A.F., et Boulais, A.-P (2011). « Assessing the Underlying Structure of the Medical Council of Canada’s Qualifying Examination Part I Clinical Decision Making Cases: A Comparison of Exploratory and Confirmatory Factor Analysis Models ». (en anglais seulement)

De Champlain, A.F., Boulais, A.-P. & Dallas, A. (2012). Calibrating the Medical Council of Canada’s Qualifying Part I Examination Using an Integrated Item Response Theory Framework: A Comparison of Models and Calibration Designs ». (en anglais seulement)

De Champlain, A., Gotzmann, A., Qin, S. (2016). Assessing the Reliability of Performance Assessing Scores: Some Considerations in Selecting an Appropriate Framework ». (en anglais seulement)

De Champlain, A., Streefkerk, C., Tian, F., Roy, M., Qin, S., Brailovsky, C., Rainsberry, P., Allen, T., Slade, S. (2014). Predicting Family Medicine Specialty Certification Status Using Standardized Measures for a Sample of International Medical Graduates Engaged in a Practice-Ready Assessment Pathway to Provisional Licensure ». (en anglais seulement)

Eva, K.W., Bordage, G., Campbell, C., Galbraith, R., Ginsburg, S., Holmboe, E., Regehr, G. (2015). Towards a program of assessment for health professionals: from training into practice. Adv Health Sci Educ Theory Pract ». (en anglais seulement)

Gierl, M. & Lai, H. (2011). Using Statistical Measures of Differential Item Functioning to Identify Items that Elicit Group Differences on the Medical Council of Canada Qualifying Exam Part I ». (en anglais seulement)

Gierl, M. & Lai, H. (2012). Methods for Creating and Evaluating the Item Model Structure Used In Automatic Item Generation ». (en anglais seulement)

Gierl, M., Lai, H., & Li, J. (2011). Evaluating the Performance of CATSIB in a Multi-Stage Adaptive Testing Environment ». (en anglais seulement)

Gierl, M.J., Lai, H., Pugh, D., Touchie, C., Boulais, A.P., De Champlain, A.F. (2016). Evaluating the Psychometric Characteristics of Generated Multiple-Choice Test Items ». (en anglais seulement)

Gong, J. (2012). Detection of Differential Test Functioning (DTF) and Differential Item Functioning (DIF) in MCCQE Part II Using Logistic Models ». (en anglais seulement)

Gotzmann, A., De Champlain, A., Roy., M., Brailovsky, C., Smee, S., de Vries, I. (2014). Setting a Common Performance Standard for Two Candidate Groups across Different Medical Licensing Examination Forms: A Comparison of Methods ». (en anglais seulement)

Gotzmann, A., De Champlain, A., Homayra, F., Fotheringham, Al, de Vries, I., Forgie, M., Pugh, D. (2016). Cheating in OSCEs: The impact of Simulated Security Breaches on OSCE Performance ». (en anglais seulement)

Gotzmann, A., De Champlain, A., Touchie, C., Boulet, J. (2013) National Survey of the Physicians, Pharmacists, Nurses, and Public in Canada: 2013 ». (en anglais seulement)

Halman, S., Dudek, N., Wood, T.J., Pugh, D., Touchie, C., McAleer, S., Humphrey-Murto, S. (2016). Direct Observation of Clinical Skills Feedback Scale: Development and Validity Evidence ». (en anglais seulement)

Hambleton, R.K., De Champlain, A. (2013). Recommending a Passing Score on the National Assessment Collaboration (NAC) Examination: Procedures and Results ». (en anglais seulement)

Lai, H. & Gierl, M. (2012). Design Principles Required for Skills-Based Calibrated Item Generation ». (en anglais seulement)

Lai, H., Gierl, M.J., Touchie, C., Pugh, D., Boulais, A.P., De Champlain, A.F. (2016) Using Automatic Item Generation to Improve the Quality of MCQ Distractors ». (en anglais seulement)

Latifi, S., Gierl, M.J., Boulais, A.P., De Champlain, A.F. (2016). Using Automated Scoring to Evaluate Written Responses in English and French on a High-Stakes Clinical Competency Examination ». (en anglais seulement)

Li, J., Gierl, M.J., Lai, H. & Roussos, L. A Modified CATSIB Procedure for Detecting Differential Item Function on Computer-Based Tests ». (en anglais seulement)

Lockyer, J., Carracio, C., Chan, M.K., Hart, D., Smee, S., Touchie, C., Holmboe, E., Frank, J.F. for the international CBME Collaborators. (2017). Core principles of assessment in competency-based medical education ». (en anglais seulement)

 

Roy, M., Wojcik, J., Bartman, Il, Smee, S. (2016).« Augmenting Physician Examiner (PE) Scoring in OSCEs: A Pilot for Including the Standardized Patient. » (en anglais seulement)

Sandilands, D., Gotzmann, A., Roy, M., Zumbo, B. D., De Champlain, A. F. (2014). «Weighting checklist items and station components on a large-scale OSCE: Is it worth the effort? » Medical Teacher, 36(7): 585-590. (en anglais seulement)

Soto, A.C. « Practice Analysis Studies: Literature Review of Definitions, Concepts, Features, and Methodologies ». (en anglais seulement)

Tamblyn, R., M. Abrahamowicz, G. Bartlett, N. Winslade, A. Jacques, D. Klass, E. Wenghofer, S. Smee, D. Dauphinee, D. Blackmore, I. Bartman, D. Buckeridge et J. Hanley (2009). « The Quebec-Ontario Follow-up Study of the Association between Scores Achieved on the MCCQE Part II Examination and Performance in Clinical Practice ». (en anglais seulement)

Touchie, C. (2013). Report of the Incidence and Prevalence of Diseases and Other Health Related Issues in Canada: A Study for the MCC Blueprint Project(en anglais seulement)

Touchie, C., ten Cate O. (2016). The promise, perils, problems and progress of competency-based education. Medical Education Journal; 50 (1):93-100. (en anglais seulement)

Wood, T.J., M. Roy, M.M. McConnell et K. Breithaupt (2011). « Evidence for the Validity of a Clinical Skill Assessment ». (en anglais seulement)

 

 

Lire la suite
En voir moins