Rapports de recherche

Les chercheurs du Conseil médical du Canada publient régulièrement des rapports techniques, collaborent avec des chercheurs externes à des rapports techniques ou financent de la recherche dans des domaines précis. Voici la liste des rapports techniques obtenus grâce à ces types d’études :

Gotzmann, A., De Champlain, A., Homayra, F., Fotheringham, Al, de Vries, I., Forgie, M. et Pugh, D. (2016). Cheating in OSCEs: The impact of Simulated Security Breaches on OSCE Performance. (en anglais seulement)

De Champlain, A., Gotzmann, A. et Qin, S. (2016). Assessing the Reliability of Performance Assessing Scores: Some Considerations in Selecting an Appropriate Framework. (en anglais seulement)

Bahry, L., R.K. Hambleton, A. Gotzmann, A. De Champlain et M. Roy (2012). « National Assessment Collaboration Standard Setting Study Report ». (en anglais seulement)

Bartman, I., M. Kolen, J. Gong et S.M. Smee (2012). « Equating the MCCQE Part II ». (en anglais seulement)

Bartman, I., M. Roy et S.M. Smee (2011). « Catching the Hawks and Doves: A Method for Identifying Extreme Examiners on Objective Structured Clinical Examinations ». (en anglais seulement)

Bartman, I., S.M. Smee et M. Roy (2013). « A method for identifying extreme OSCE examiners. Clinical Teacher, 10(1), 27-31 ». (en anglais seulement)

Breithaupt, K. (2011). « Medical Licensure Testing: White Paper for the Assessment Review Task Force of the Medical Council of Canada ». (en anglais seulement)

Breithaupt, K. et D.R. Hare (2012). « Test Assembly and Delivery Models for a National Examination of Medical Knowledge ». (en anglais seulement)

Breithaupt, K. et D.R. Hare (2011). « Test Assembly and Delivery Models for a National Examination of Medical Knowledge: Optimal Form Quality and Item Usage from a Modular Design ». (en anglais seulement)

Breithaupt, K., G. Pope et B.D. Zumbo « Test Taker Experiences and Beliefs — A Case Study: Recent Examinees ». (en anglais seulement)

Breithaupt, K., T.J. Wood, M. Roy et B.D. Zumbo, « Unified Validity Framework: Evidence from an Objective Structured Clinical Exam (OSCE) for International Medical Graduates ». (en anglais seulement)

De Champlain, A.F. (2011). « Assessing the Underlying Structure of the Medical Council of Canada’s Qualifying Examination Part I Clinical Decision Making Cases: A Comparison of Exploratory and Confirmatory Factor Analysis Models ». (en anglais seulement)

De Champlain, A.F, A.-P. Boulais et A. Dallas (2012). « Calibrating the Medical Council of Canada’s Qualifying Part I Examination Using an Integrated Item Response Theory Framework: A Comparison of Models and Calibration Designs ». (en anglais seulement)

De Champlain, A., Streefkerk, C., Tian, F., Roy, M., Qin, S., Brailovsky, C., Rainsberry, P., Allen, T. et Slade, S. (2014). « Predicting Family Medicine Specialty Certification Status Using Standardized Measures for a Sample of International Medical Graduates Engaged in a Practice-Ready Assessment Pathway to Provisional Licensure ». (en anglais seulement)

Eva, K.W., Bordage, G., Campbell, C., Galbraith, R., Ginsburg, S., Holmboe, E., Regehr, G. (2015). Towards a program of assessment for health professionals: from training into practice. Adv Health Sci Educ Theory Pract. (en anglais seulement)

Gierl, M. et H. Lai (2011). « Using Statistical Measures of Differential Item Functioning to Identify Items that Elicit Group Differences on the Medical Council of Canada Qualifying Exam Part I ». (en anglais seulement)

Gierl, M., H. Lai et J. Li. (2011). « Evaluating the Performance of CATSIB in a Multi-Stage Adaptive Testing Environment ». (en anglais seulement)

Gierl, M. et H. Lai (2012). « Methods for Creating and Evaluating the Item Model Structure Used In Automatic Item Generation ». (en anglais seulement)

Gong, J. (2012). « Detection of Differential Test Functioning (DTF) and Differential Item Functioning (DIF) in MCCQE Part II Using Logistic Models ». (en anglais seulement)

Gotzmann, A., De Champlain, A., Roy., M., Brailovsky, C., Smee, S., de Vries, I. (2014).  Setting a Common Performance Standard for Two Candidate Groups across Different Medical Licensing Examination Forms: A Comparison of Methods. (en anglais seulement)

Gotzmann, A., A. De Champlain, C. Touchie et J. Boulet (2013). « National Survey of the Physicians, Pharmacists, Nurses, and Public in Canada: 2013 ». (en anglais seulement)

Hambleton, R.K. et A. De Champlain (2013). « Recommending a Passing Score on the National Assessment Collaboration (NAC) Examination: Procedures and Results ». (en anglais seulement)

Lai, H. et M. Gierl (2012).« Design Principles Required for Skills-Based Calibrated Item Generation ». (en anglais seulement)

Latifi, S.M.F., M.J., Gierl et A.-P, Boulais (2013). « Towards The Use of an Automated Scoring Framework at the Medical Council of Canada: An Exploratory Approach ». (en anglais seulement)

Li, J., M. Gierl, H. Lai et L. Roussos. « A Modified CATSIB Procedure for Detecting Differential Item Function on Computer-Based Tests ». (en anglais seulement)

Psychometrics and Assessment Services, MCC. (2015). « Technical Report on the Standard Setting Exercise for the Medical Council of Canada Qualifying Examination Part I. » (en anglais seulement)

Psychometrics and Assessment Services, MCC. (2015). « Technical Report on the Standard Setting Exercise for the Medical Council of Canada Qualifying Examination Part II. » (en anglais seulement)

Roy, M., Wojcik, J., Bartman, Il, Smee, S. (2016).« Augmenting Physician Examiner (PE) Scoring in OSCEs: A Pilot for Including the Standardized Patient. » (en anglais seulement)

Sandilands, D., Gotzmann, A., Roy, M., Zumbo, B. D., De Champlain, A. F. (2014). «Weighting checklist items and station components on a large-scale OSCE: Is it worth the effort? » Medical Teacher, 36(7): 585-590. (en anglais seulement)

Smee, S., M. Roy et C. Brailovsky (2012). « Validity Evidence For Integrating a Component of Two High-Stakes OSCE ». (en anglais seulement)

Sebok, S. (2013). « Investigating Examiner and Site as Sources of Variation in the 2012 National Assessment Collaboration (NAC) Examination Using Hierarchical Linear Modeling (HLM) ». (en anglais seulement)

Soto, A.C. « Practice Analysis Studies: Literature Review of Definitions, Concepts, Features, and Methodologies ». (en anglais seulement)

Tamblyn, R., M. Abrahamowicz, G. Bartlett, N. Winslade, A. Jacques, D. Klass, E. Wenghofer, S. Smee, D. Dauphinee, D. Blackmore, I. Bartman, D. Buckeridge et J. Hanley (2009). « The Quebec-Ontario Follow-up Study of the Association between Scores Achieved on the MCCQE Part II Examination and Performance in Clinical Practice ». (en anglais seulement)

Touchie, C. (2013). Report of the Incidence and Prevalence of Diseases and Other Health Related Issues in Canada: A Study for the MCC Blueprint Project(en anglais seulement)

Touchie, C., ten Cate O. (2016). The promise, perils, problems and progress of competency-based education. Medical Education Journal; 50 (1):93-100. (en anglais seulement)

Wood, T.J., M. Roy, M.M. McConnell et K. Breithaupt (2011). « Evidence for the Validity of a Clinical Skill Assessment ». (en anglais seulement)